Med. praxi. 2010;7(5):238-240
V článku jsou popsány fáze edukace (obecná – základní, specializovaná – hloubková a reedukace) a základní zásady a praktické rady
k provádění edukace (druh a forma, konkretizace cíle, srozumitelnost, jednoduchost, plánovitost kontrola a zpětná vazba). Podrobně
probrán obsah edukace diabetika, která je nezbytnou a současně kontinuální součástí vedení léčby diabetika. Obsah edukace je zaměřen
zejména na úpravu režimu, prevenci akutních a pozdních komplikací.
The paper deals with the stages of education (general – basic, specialized – in-depth, and re-education) and the basic principles and
practical advice for performing education (type and form, goal specification, comprehensibility, simplicity, planned structure, control
and feedback). The content of education of a diabetic patient that is an integral as well as continuous part of the management of a diabetic
patient is discussed in detail. The content of education is particularly focused on regimen measures and prevention of acute and
late complications.
Zveřejněno: 1. červen 2010 Zobrazit citaci