Med. praxi 2013; 10(11-12): 401-402
Příspěvek rozebírá současnou situaci dvojkolejnosti pregraduálního vzdělávání všeobecných sester v ČR a problémy, které tato dualita
přináší. Upozorňuje na nedůslednou implementaci managementu kompetencí s využitím předpokladů získaných vzděláváním, což může
být neefektivním v rámci procesu zajištění zdravotní péče. Článek prezentuje parciální výsledky výzkumného šetření provedeného v rámci
IGA MZ ČR č. ID. KÓD-NT12067-3/2011, Strategický koncept k transformaci nelékařských zdravotnických povolání v České republice.
The article describes the current duality situation of nurse qualifying education in the Czech Republic and related problems. The article
furthermore focuses on inconsistent management competence implementation built on assumptions acquired through education, which
might be inefficient from the perspective of the health care security process. Partial outcomes of the research „Strategic concept in relation to
transformation of paramedical professions in the Czech Republic“, made within the Framework of IGA MZ ČR, are presented within the article.
Zveřejněno: 1. prosinec 2013 Zobrazit citaci